Μεταπτυχιακά μαθήματα που διδάσκουν τα μέλη του Εργαστηρίου
στην Κατεύθυνση «Λόγος, Τέχνη και Πολιτισμός στην Εκπαίδευση» του Π.Μ.Σ. του ΤΕΕΑΠΗ
Κονδύλη Μ.: |
|
Πολίτης Δ.: |
|
Στελλάκης Ν.: |
Φυσικός και σχολικός γραμματισμός: Θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές |
Μεταπτυχιακές εργασίες
- Αντωνοπούλου, Ειρήνη (2015). Ο (γλωσσικός) γραμματισμός στο νηπιαγωγείο : αναλυτικά προγράμματα, αντιλήψεις και στάσεις νηπιαγωγών.
- Γαλάνης, Γεώργιος (2017). Μαθαίνοντας τον κώδικα της γραφής : διαχρονική μελέτη περίπτωσης ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας.
- Γιαννίση, Παρασκευούλα (2011). Ορισμοί και ταξινομήσεις από παιδιά νηπιαγωγείου στο πλαίσιο πρακτικών σχολικού γραμματισμού: η περίπτωση των γεωμετρικών σχημάτων.
- Γογωνά, Θεοδώρα (2013). Ερευνώντας τα κίνητρα για ανάγνωση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
- Γκούβελου, Ελένη (2012). Προσέγγιση των ποιημάτων των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α' Γυμνασίου σύμφωνα με τη ρητορική εκδοχή της Αναγνωστικής Θεωρίας.
- Δημόπουλος, Αριστείδης (2011). Αφηγηματικές τεχνικές στο διηγηματογραφικό έργο του Γ. Βιζυηνού.
- Κουρτέσης, Ηλίας-Παναγιώτης (2017). Η συναλλακτική θεωρία της L. M. Rosenblatt και η λογοτεχνική εμπειρία στη σχολική τάξη : η περίπτωση της ποίησης στα κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας Γ΄ γυμνασίου.
- Καρδάση, Βασιλική (2015). Διερεύνηση των στάσεων-αντιλήψεων των γονέων παιδιών ηλικίας 3-4 ετών και των οικογενειακών πρακτικών γραμματισμού.
- Κουφού, Σοφία (2018). Ο λόγος των εκπαιδευτικών στα μέσα μαζικής δικτύωσης : η περίπτωση των αντιδράσεων σε υπηρεσιακές αλλαγές μέσω facebook.
- Λιάκου, Ελένη (2018). Τα κειμενικά είδη στα βιβλία της νεοελληνικής γλώσσας του γυμνασίου : μια κοινωνιοσημειωτική προσέγγιση.
- Μαντζουράτου, Βασιλική (2011). Η οργάνωση και η λειτουργία της γωνιάς της βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο.
- Παλαιολόγου, Ευθυμία (2017). Το "θέμα ταυτότητας" των παιδιών προσχολικής ηλικίας και η ανταπόκρισή τους στην αφήγηση λαϊκών παραμυθιών μέσα από την "Ψυχαναλυτική Θεωρία" του Norman Holland
- Παναγή, Μαρία (2015). Η αξία της κοινής ανάγνωσης στο νηπιαγωγείο : μια πρώτη διερεύνηση των πρακτικών που εφαρμόζουν οι νηπιαγωγοί.
- Παπαγιαννόπουλος, Ιωάννης (2013). Ο λόγος της Ιστορίας και της Βιολογίας στα σχολικά εγχειρίδια του Γυμνασίου : κειμενικά είδη και συστημική λειτουργική ανάλυση.
- Πούλιου, Παναγιώτα (2014). Η αλληλεπίδραση κειμένου-αναγνώστη στα εφηβικά μυθιστορήματα του Βασίλη Παπαθεοδώρου υπό το πρίσμα της θεωρίας της αισθητικής ανταπόκρισης του W. Iser.
- Ρηγάλου, Χριστίνα (2015). Γλωσσικές διεργασίες στη γνωσιακή ψυχοθεραπεία : ανάλυση λόγου γνωσιακών συνεδριών και ανάδειξη γλωσσικών μοτίβων στο πλαίσιο της ψυχοθεραπείας σύμφωνα με τη συστημική λειτουργική γλωσσολογία.
- Σιδερέα, Μαρία (2017). Η γραπτή παραγωγή λόγου στο μάθημα της Ιστορίας : οι γλωσσικοί στόχοι και τα κειμενικά είδη στην Α' γυμνασίου και στην Α' λυκείου
- Σταυρογιαννοπούλου, Ευθυμία (2012). Τα διηγήματα από τα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α΄ Γυμνασίου σύμφωνα με τη δομική αφηγηματολογία του Claude Bremond.
- Τασιούλη, Γεωργία (2010). Οργάνωση ενός προγράμματος οικογενειακού γραμματισμού με τη συμπερίληψη των αναγκών των γονέων.
- Τσάκα, Μαγδαληνή (2017). Ερευνώντας τη συμβολή του κοινωνικο-δραματικού παιχνιδιού στην ανάδυση του γραμματισμού των παιδιών στο νηπιαγωγείο: μελέτη περίπτωσης
- Χοβαρδά, Αικατερίνη (2015). Αποτίμηση αφηγηματικών ικανοτήτων παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας μέσω σύνθεσης και αναδιήγησης.
Διδακτορικές διατριβές σε εξέλιξη:
- Αποστόλου, Ζωή. Σχέσεις φυσικού/πρώτου και συμβατικού/σχολικού γραμματισμού: αντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών πρωτοσχολικής ηλικίας.
- Παπαγιαννόπουλος, Ιωάννης. Η διδακτική αναπλαισίωση της συμπύκνωσης και της σύνδεσης στα κειμενικά είδη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Η οπτική της συστημικής λειτουργικής γλωσσολογίας
Εκπονηθείσες διδακτορικές διατριβές:
- Μανιού, Ειρήνη (2016). H (ανα)συγκρότηση της επιστημονικής γνώσης στο σχολείο: Kοινωνιογλωσσολογική ανάλυση εκπαιδευτικών πρακτικών
- Ζάγουρας, Θεοφάνης. Ο πολυτροπικός γραμματισμός στη διδακτική προσέγγιση του μαθήματος της γλώσσας. Δύο εθνογραφικές μελέτες περίπτωσης για τον σχεδιασμό πολυτροπικών κειμένων στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
- Σταυρογιαννοπούλου, Ευθυμία (2021). Τα διηγήματα στα "Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας" για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση : αφηγηματολογική προσέγγιση των μυθοπλαστικών χαρακτήρων